30. kesäkuuta 2016

AUTUMN


IMG_4391m 


 Kyseisessä kuvassa rauhallisuus ja tyyneys ovat läsnä, mutta todellisuudessa mun mielessä velloo epätietoisuus, jännitys ja jopa pieni pelko. Ja nämä tuntemukset liittyvät tulevaan sykyyn. Eletään aika jännittäviä ja hermoja riistäviä aikoja vielä päivän verran. Nimittäin viimeistään huomenna 1.7. julkaistaan kouluihin sisäänpäässeet ja munkin tapauksessa se määrittää vahvasti sen mitä seuraava vuosi ja toisessa tapauksessa, jopa vuodet tuovat tullessaan. Jos koulupaikkaa aukeaa, tarkoittaa se että seuraavat kolme vuotta vietetään pääkaupunkiseudulla ja ollaan aika sidoksissa täällä. Vaihtoonhan aina pääsee ja varmasti tulisikin jossain kohtaa opikeluja ajankohtaiseksi. 

Toisaalta, jos mietitään kolikon toista puolta. Sitä, että jos se koulupaikka ei aukeakkaan tulevana syksynä. Siinä tapauksessa olen vapaa kuin taivaanlintu, joka kieltämättä jossain syvällä jännityksen ja ahdistuksen takana tuntuu aivan sairaan ihanalta ajatukselta. Mitäpä jos mulla olisi pitkästä aikaa vapaus tehdä ihan mitä tahansa? Mitä mä silloin tekisin? - Mä pakkaisin kimpsuni ja kampsuni ja muutttaisin ulkomaille. Siitä on mun tuleva vuosi tehty, jos koulupaikka ei aukea. Mä lähden ulkomaille. Olen asunut kerran vuoden päivät Espanjassa ja toisella kertaa Ruotsissa, tällä kertaa ei ole tarkkaa suuntaa, että minne lähtisin mutta jonnekkin kyllä. Kovasti houkuttelisi muuttaa ison lätäkön toiselle puolelle, esim Kanadaan. Toisaalta taas viihdyin Ruostissa niin älyttömän hyvin, että en pistäisi pahakseni muuttaa sinne uudestaan. 

 On tuomio siis huomenna mikä tahansa, niin se määrittää paljon ja tulee olemaan omalla tavallaan iso muutos. Jos koulupaikka aukeaa syksyksi pysyy arkemme aika ennallaan, mutta toisaalta elämä tulee sitoutumaan kouluun useammaksi vuodeksi. Kun taas jos käy niin, että jää ilman koulupaikkaa alkavat todella uudet ja jännittävät tuulet puhaltamaan. Välillä sitä miettii, että kumpaa haluaisin enemmän.. On päiviä kun halua kouluun, enemmän kuin mitään. Sitten on taas päiviä kun mua himottaisi ne uudet tuulet ja se vapaus. Ristiriitaisissa tunnelmissa siis eletään. On siis hyvin vaikeaa kuvitella mitkä fiilikset (alku masennuksen ja harmituksen jäljkeen) ovat, jos koulupaikka ei aukea. Pidän teidät ajantasalla, heti kun huomenna tiedän ja olen päässyt laskeutumaan ajatuksieni kanssa. Tsemppiä kaikille jännityksen ja odotuksen pariin, enää yksi päivä!!

2 kommenttia: